Nya lärdomar varje dag...

4kommentarer

Det är väl något som alla människor upplever, eller bör uppleva om inte annat. Lines nya lärdomar denna vecka har varit kunskapen att nypas!! Hon har lärt sig att nypas, och hon gör det hårt! Gör riktigt ont, särskilt ska hon göra det när hon ligger och äter, vilket innebär att mina bröst har små röda märken överallt. AJ! Idag har vi varit på babymassage för sista gången. Idag var det ansikte och mage som gällde. Gick bättre än förväntat måste jag säga. Bara jag inte höll på för länge på ryggen, blir fortfarande trött i nacken fort. Men det blir längre och längre stunder hon kan ligga på mage nu utan att hon blir arg. Nu är det till och med så pass att hon skrattar om hon vänder  sig eller jag vänder henne till mage...goa tjej! Gapskrattet är också något som har dykt upp de senaste två veckorna, så underbart att lyssna på!

Imorgon kommer bli en fullspäckad dag, så kommer antagligen inte hinna skriva något då. Först är det babysim, sen vidare till Sanna och co, hela gänget skall med, sen blir det femtioårs kalas på kvällen...tuff dag!

Har fått ateljékorten på mailen nu, ska bara välja ut vilka jag vill ha....AHHHH svårt! Vill ju ha alla, men det kostar ju för mycket...synd de, för hon skrattar ju nästan på alla kort!!!

Matningen fungerar faktiskt över förväntan här hemma. Har ju som sagt börjat med smakportioner nu, och hon gillar det, äter mer än gärna annat mat. Vilket är tur de, då jag har börjat sina lite. Räcker inte riktigt till nu för tiden. Och eftersom hon fortfarande vägrar flaska får vi göra på det här sättet. Lite skönt på sätt och vis, för då kan ju sambon vara delaktig i matbiten med. Ska erkänna en sak med, att nu är nog första tiden som jag verkligen grubblat, undrat och oroat mig sen hon föddes. Innan har ju allt bara flytit på, har gått på automatik, inte jätte mycket man behövt tänka på. Men nu när det ska introduceras annan föda får jag lite problem nybörjare som jag är. Tidigare (fortfarande) har man ju alltid haft maten med sig, färdiglagat och färdigtförpackat, bara behövt slänga fram ett bröst så var saken fixad. Men nu!!!! Nu börjar funderingarna komma, hur blir det när man ska sluta amma hel??? Hur vet jag hur mycket hon ska äta??? Vad hon ska äta??? Hur hon ska äta??? skulle kunna hålla på i evigheter. Som tur är så har jag många att fråga om råds, och nästa vecka ska jag på mammaträff, då skulle vi diskutera just sådana här saker...skönt...kanske man får svar på de värsta farhågorna i alla fall...

4 kommentarer

Martina

04 Dec 2009 14:38

Mysigt med framsteg! Neo han skrattar massa och har gjort de ett tag med och de är så mysigt! :)Han är riktigt kittlig den lilla skiten med överallt haha.



Jag tänker samma sak som dig det där med att gå över från amning till "vanlig mat" Är med lite nervös för de.

Men du skrev att din mjölk börjat sina...hur har du märkt att den börjat göra det?

Shastin

04 Dec 2009 15:14

Hallå!

Ja det är ju faktiskt inget barn i svedala som lär svälta ihjäl, större risk att de blir för feta, finns barn som aldrig tar flaskan utan vill ha redigt käk från början och varför inte? lyssna till grottkvinnan i dej så går det kanon, vad hade dom förr, skulle ju rent teoretiskt inte finnas någon mänsklighet skulle frusit och svultit ihjäl från början..svara bara rätt på bvc frågor så det blir rätt i statestiken, gör Line si?jaha,gör Line så? jaha.Så mycke kul och mysigt du gör tillsammans med henne så blir hon en god personlighet i framtiden...kram

Frida

04 Dec 2009 16:38

Har börjat göra det nu. Menar, alla har ju fixat det innan så varför inte. Men det gäller verkligen att svara det de vill höra på bvc, annars jäklar. Känns många gånger som man bara sitter där och bli granskad om man är en bra mamma eller inte. Inte så kul o rätt korkat. Jag gör så gott jag kan och försöker lita på min känsla av vad som är bäst. och så länge hon växer som hon ska kan det ju inte vara helt uppåt väggarna. kram

shastin

04 Dec 2009 21:17

Ha,ha ja bvc är som dom är.. se på Gustavs kropp.. ja denne son har väl aldrig ätit en grönsak.. möjligt vis en banan ibland men han är vältränad och äter...som sagt, sej ja, på bvc.

Kommentera

Publiceras ej