Måndag igen

2kommentarer

Usch vad fort veckorna går. Känns inte som det var så länge sedan det var måndag ju.

I morse vaknade dottern vid tio i åtta, ammade henne i sängen och trodde hon skulle somna om som vanligt. Det trodde inte hon. Men hon var så glad och låg och kvittrade  bredvid mig, så jag lät henne ligga där så kunde jag slumra en stund till. Snacka om jag fick dåligt samvete när vi väl gick upp tio i nio när jag insåg varför ungen inte somnade om. Jepp, en blöja som inte var av denna värld behövdes byta. Nu hade hon förvisso inte klagat, men i alla fall. Lite dåligt samvete fick jag allt trots allt.

En liten fråga. Hur är det möjligt att huset är en krigszon när ingen har varit hemma??? Tre katter var förvisso hemma, men tvivlar på att de har lyckats fixa all smutsdisk och röra. Mycket märkligt! Så jag vet hur jag ska underhålla mig idag i alla fall, skönt att slippa tänka på de :P

Lite frukost nu sen börja tvätta (för det gör jag ju aldrig annars!)

hörs senare

2 kommentarer

Petra Lindemann

28 Dec 2009 09:54

Har en liten kommentar till dig Frida. Är det så att du kanske håller på att skaffa en ny bästis?? Tänker på dammsugaren. Nu förstår du kanske varför den har varit min bästis i så många år. Det är sällan någon hemma ( vad jag vet), men smutsigt blir det i alla fall. Det värsta är att det blir bara värre. Vänta tills Line börjar att krypa, då får du panik för allt damm och hår som hon samlar ihop, och du kan verkligen inte tro att allt detta finns i ditt hem.....

Schastin

28 Dec 2009 18:35

Ja,ja inte så farligt att leva med lite

änglarnas tofflor/dammåttor.. dom är rätt fredliga och inte bitts dom heller.... men snabeldraken är en djäkla maskin att äta upp det som kommer i hans närvaro.. sjoffs och så sugs det in i påsen..stumpor.. leksaker..m.m

Lite skit i hörnen är bättre än ett rent helvete..

Kram från hon som varit pedanten gång i tiden..hm de visste du inte att jag varit.. sant faktiskt.. urk så hemskt

Kommentera

Publiceras ej