Måndag...

0kommentarer

Ny vecka igen och jag har alldeles för mycket att göra och hinna med. Då kan man ju undra varför jag sitter i soffan med datorn i knät, två katter och en hund och skriver här. Enkel anledning, har ingen lust att ta tag i alla tråksaker...borde men vill inte...måste samla energi, och det kan ta låååång tid. Sen undrar jag faktiskt över vad som händer i huset, jag städar och städar, i princip varje dag tycker jag, ändå så ser det konstant ut som ett bombnedslag. Stormen Gudrun orsakade inte ens sådan här förstörelse! Kan medge att jag eventuellt bidrar men en liten liten procent av stöket, men knappast inte allt. Och sambon jobbar ju på dagarna, djuren sover mest, och Line kan inte riktigt förflytta sig för att lyckas stöka ner på ett bort. Så vad sjutton kommer stöket ifrån då?? Så dagens uppgift blir en än gång försöka röja här hemma, tänkte man kunde hålla det på en lagom stökig/ren nivå fram till jul i alla fall, så slipper jag göra allt dagen innan julafton. Kommer faktiskt ha tillräckligt att göra då i alla fall eftersom sambon jobbar natt då IGEN! Tycker inte om hans jobb! Så det så! Nu fick jag ur mig det med, skönt.

Hade även tänkt jag skulle åkt in till Värnamo för att köpa de sista julklapparna, främst till sambon. Kan ju inte riktigt göra det när han är med. Men min tanke var att lämna Line hemma denna gång. Dels så vet jag vad jag ska ha, så det kommer gå fort. Sen så har de utav någon märklig anledning rulltrappa inne på Åhlens. Och jag må vara feg, mesig, löjlig och allt det där. Men jag vågar verkligen inte gå i rulltrappa med vagnen. Så den affären är ju utesluten om jag tar med min lilla tjejen. Men ett problem dök upp i min shopping plan. Personen ifråga som var tänkt som barnvakt är i Jönköping, mycket onödigt tycker jag. Är det inte rimligt att alla sitter hemma och väntar på att jag ringer eller? Kanske inte...
Sen har jag även ett rabatt kort på Lindex, som tyvärr går ut idag. Det är på 30 % på ett köp av barnkläder, som jag hade tänkt utnyttja då dottern växer så det knakar. Har snart varken jacka eller overall som passar. Men har jag tur så kommer de hem från storstaden innan affärena stänger, så hinner jag förhoppningsvis in i alla fall. Annars får jag helt enkelt strunta i det...kommer fler tillfällen.

Nähä om man faktiskt skulle ta tag i livet lite. Sätta på julmusiken att skråla till, börja röja sen dammsuga. Passa på medans Line sover tänkte jag, men det gäller ju då att jag faktsitk på allvar reser mig upp från denna grop i soffan och börjar engagerar mig i julstöket!

Kommentera

Publiceras ej