Lite allt möjligt...

0kommentarer

Var på personalmöte tidigare under kvällen. På sätt och vis kändes det rätt meningslöst. De har dessa möten med vikarierna två gånger per år. Detta var det andra jag var på utan att faktiskt jobba. I somras var jag gravid och fick inte jobba, nu är jag föräldrarledig och kan inte jobba. Och på varenda möte så går de igenom exakt samma sak, inget nytt, så lite meningslöst på sätt och vis. Däremot var det himla gött att komma ut lite från huset. Egentid bara för mig. Ibland är det faktiskt skönt att åka iväg utan bebis och bara får vara sig själv. Slippa vara mamma för en stund och prata med andra vuxna om allt annat än barn. Sen kan jag säga att det var lika gött att komma hem igen som det var att åka iväg. Är fortfarande lite märkligt att vara borta från Line, inte så konstigt kanske, har ju tillbringat de senaste fyra månaderna med henne dygnet runt.

Tyvärr så var det lite dåliga nyheter som cheferna kom med idag. Nu har den kassa ekonomin även slagit mot SiS, så det skall göras ännu mera nedskärningar. Vilket innebär färre inringda vikarie, två fast tjänster skall dras in. Så det är rätt kört att få heltid där till hösten. Sommaren kan jag ju jobba som semestervikarie...men sen då?? Så efter nyår är det jag som sätter mig och söker andra jobb, allt som finns, tar nog vad som helst. Kräsen kan jag bli när jag har ett jobb, en inkomst att räkna med, då kan man söka reda på drömjobbet. Bara man har något så man klarar vardagen under tiden.

På tal om helt andra saker. Lines förkylning var av den positiva sorten verkar det som. Har i stort sett försvunnit helt. Hostan är borta, likaså snoret...ingen syndaflod som rinner längre, utan mer som en droppande kran...snygg liknelse va?! Nä, hon snorar nästan ingenting längre. Så det verkar som det blir fika och mammaträff imorgon trots allt. Mycket kul!! Ska bli kul att åka in till Sävsjö och fika, ska även kika på lite gamla kläder som vi ska få av Mariana och Peter, mycket snällt!! Ska även bli himla kul att träffa de andra mammorna med bebisar. Ska ju prata barnmat på träffen med en bvc sköterska, har nog hundra olika frågor som jag hoppas får svar på. Så morgondagen kommer bli härlig!! Såvida inte Lines förkylning blossar upp igen.

Nu ska jag ta och plocka ihop tvätten innan Hell's Kitchen börjar.

Kommentera

Publiceras ej