Kväll...

1kommentarer

...är det ju nu. Och jag får äntligen lite tid för mig själv. Line sover gott där uppe, sambon är på jobbet, hunden är hos kusinerna. Bara jag och katterna här för tillfället. Ibland är det faktiskt skönt att få vara själv, man behöver det. Spelar ingen större roll vad man gör egentligen, bara att man är själv med sina tankar. Så det jag ska göra innan det är dags för sängen är att ta en lång varm dusch. Det är så himla gott att bara stå där utan att känna sig stressad, sen helt ärligt behöver jag det nog med. Tror jag fick lika mycket morotspuré på mig som Line hade tidigare idag. Så kläderna i tvättkorgen och jag i duschen. Måste bara vänta in varmvattnet. Har ju börjat elda med ved här hemma, så nu dröjer det lite innan det finns varmvatten igen, kan förvisso bero på att jag glömde lägga i ved i pannan tidigare under kvällen. Sen när jag stått i duschen tills vattnet blivit kallt så kryper jag ner i sängen med min Stephen King bok. Nästan så jag får skämmas över hur lång tid det tagit att läsa ut den. Tror inte det tagit så här lång tid sen jag var nio eller nåt. Det beror nog faktistk inte på tidsbrist, utan snarare intresse och ork. Hinner gör jag ju, men nnu för tiden finns det så mycket annat jag många gånger hellre gör. Men min lässtund innan jag somnar är helig!! Den tar ingen ifrån mig!!

1 kommentarer

Martina

08 Dec 2009 08:26

Njae jag brukar ge han de sista målet för natten då och då somnar han inte alltid men då ger jag han nappen och så somnar han ändå oftast i min famn, annars ligger vi i sängen och jag klappar han på kinden och huvudet och de brukar funka då han har napp i munnen. Han sover mellan oss i sängen fortfarande så de ska bli spännande och se sen när han ska sova själv. Vi har väl varit bekväma men i och med att han vaknar så ofta varje natt och speciellt dom första 2 månaderna då kunde han vakna 1 gång i timmen då var de jobbigt att lägga han i sin säng o sen somna i fem min och sen vaknade han igen. Men Line sover i egen säng eller?

Kommentera

Publiceras ej