Julen är över för denna gång

0kommentarer

Efter ett antal mycke intensiva dagar så sitter vi hemma själva och tittar på film. Igår morse så åkte hela familjen till badhuset, där var vi själva kan jag säga. Lite skönt faktiskt. Sen efter det så bar det vidare till Växjö för att hälsa på sambons släkt, så vi kunde fira lite jul där med. Dotter fick massor med fina julklappar även denna dag, bortskämda stycke. Blev mycket trevligt prat och god mat, precis som det ska vara. Idag när jag vaknade så var det helt tyst i huset, så jag tog hundarna på en morgonpromenad. Eftersom det låg folk och sov i precis alla rum i huset hos svärföräldrarna, så var det köket ledigt. Så där placerae jag häcken och läste en julklappsbok för att invänta resten av folket. Till och med dottern tog sovmorgon, varit många tuffa dagar för den lilla damen, som jag anser att hon klarat perfekt. Men trött var hon, halv elva på förmiddagen behagade hon och sambon att dyka upp vid frukostbordet.

På vägen hem så var vi och tittade på spisar. Vår har tagit ett stort kliv mot graven, så dags att byta den till en ny. Tycker faktiskt inte det ska ta såååå lång tid att koka potatis som det gör nu. Men usch, det är ju en jäkla vetenskap. FÖr det första så är ju spisen vi har nu gammal som gatan, så tydligen har den inte standardmått längre. Begriper inte varför, för alla som görs nu för tiden är mycket mindre. Så efter mycket letande hittade vi en som har samma mått och uppfyller de krav vi har. Har inte köpt den än dock, tar det nästa helg, så kan vi åka med tom bil så vi kan ta med den hem direkt. Idag var det lite lätt besvärligt då bilen var fullpackad. Och placerar en splitter ny spis på taket kändes som en dum idé. Har även beställt en ny strömkabel till datorn, så nu hoppas vi allihopa på att det är det som är problemet och inget annat, för då blir det dyrt och då kastar jag ut skiten!!

Som en liten sammanfattning, julen har varit härlig och intensiv, dottern har varit på toppenhumör mer eller mindre hela tiden. Så första julen som en familj har varit underbar. Första julen jag har varit mamma istället för barn, lite märklig känsla men inte en konstig. Åter till filmen med sambon, hörs imorgon!!!

Kommentera

Publiceras ej