Juldagen

1kommentarer

Har inte riktigt funnit tiden eller ro till att sitta här. Så ber om ursäkt, men det är väl kanske inte så många som hinner läsa i alla fall, så det jämna nog ut sig.

Julafton över för detta året, nu är det bara resten kvar. Gårdagen var mycket mycket trevlig. Har dock märkt att tjusningen med Kalle Anka har ju börjats dämpa för varje år som går. Men det lär det nog bli ändrig så fort lilltösa är gammal nog för det. Detta året, vilket skulle ha blivit hennes allra första Kalle Anka, vad gör hon då, hon sover. Hon sov sig igenom julmaten också! Fast å andra sidan, då fick ju vi chansen att faktiskt sitta ner och njuta av maten i godan ro. Paketöppningen, ja vad ska man säga. Vi fick mycket fina saker av alla nära och kära. Lilltösa fick väldigt mycket fint av alla när och kära, misstänker att hon är bortskämd. Men det tycker jag är helt ok när man är så liten.

Bästa enligt mig var duken (det var ju en sådan jag efterlyst som vi hade i Komstad ju!!!) och matberedaren jag fick av käre mor och Vladde. Precis vad jag önskat mig! Har ju märkt att ens önskelista har ju något förändrats de senaste åren haha men det är precis som det ska vara. Potatisskivaren var även det en stor hit!! Jag är väldigt nöjd med precis allt vi fick. Dottern är nog nöjd hon med, stoppade med glädje några av leksakerna raka vägen i munnen. Gåstolen älskar hon redan, trots att hon är lite för liten för den än så länge. Hon fick även en barnkammar bok, med massa ramsor och sånger plus en skiva till. Mycket nöjd är jag, har inte testat den än. MEn den var perfekt då jag är en dålig mamma som inte minns alla de där gamla sångerna, nu kan jag öva upp det igen så vi kan dansa och sjunga här hemma. Ja herregud, hon fick hur mycket som helst. Kläder (mycket fina), mjukisdjur, speldosa, overall, hakklapp, pipmugg, väska, filt, docka etc...skulle nog kunna hålla på i evigheter här. Jga och sambon fick också många fina klappar! Och vi är väldigt nöjda med dem alla!! Så tack allihopa från igår!!!

Nu är det dags att få på sig lite kläder, så jäkla kallt att gå ut i födelsedräkten, tror dessutom jag  skulle få många konstiga blickar, om jag överhvuudtaget träffar på någon här ute på landet vill sääga. Sen skall hunden rastas, men först ska lilltösa väckas, är helt slut efter gårdagen. Tufft att fira jul! När morgonbestyren då är avklarade är det dags för nästa resa i denna juletid! Först kommer kusinerna hit sedan ska vi vidare till nästa gäng kusiner. Bilder från hela julen lägger jag upp på söndag tror jag....

1 kommentarer

Malla

25 Dec 2009 16:53

God jul till dig me! Härigt med en matberedare! :)

Kommentera

Publiceras ej