Intensiv dag...

5kommentarer

Idag har vi hunnit med mycket här hemma. Dagen började med mys i sängen, sedan upp och fick kläder på oss. Tänkte att folk skulle nog titta lite konstigt på oss om vi gick ut i pyjamas, eller varje fall på mig. Lines klädsel syns ju inte under overallen i vagnen. Sen i alla fall när vi  gjort oss "vackra" blev hunden rastad, disken diskad och hallen "ren". Sen bar det av mot storstaden. Hem till Petra, fick goa peppakakor, matade Line sen gick vi ner på stan för att uträtta massa ärenden varav julklappen till sambon. Skulle även se om de hade AC/DC bodyn i större storlek på Lindex, men det hade de inte...det var synd, den hon har är snart för liten. Sen shoppade jag en bok för mina presentkort, lite alvedon och nässpräy, julklapp då, fotoramar, för här ska det äntligen framkallas lite kort som kan pryda våra kala väggar. Kallt, halt och snö var det ute, mysigt!!!! Lunch bidde det med på stan, jag och Petra hade  verkligen en hel dag, alltid lika kul att träffa tant Petra!!! Sedan vidare för att hälsa på svärmor aka Lines farmor en sväng innan det var dags att åka hemåt till skogen.

Jag lovar verkligen, snart slutar jag köra bil på kvällarna. Jag hatar det verkligen!! Har blivit så löjlig sen Line föddes...

Var ju på Apoteket som sagt va, där köpte jag även en bitring till Line, väldigt uppskattat tydligen. Hon har haft den i munnen hela kvällen, så den verkar ju fylla sitt syfte. Köpte även en ny nappflaska. Fick tips på vad jag kunde göra för att hjälpa henne med flaska. Är förvisso fortfarande inget måste eller nödvändigt att hon ska äta från flaska, men det är smidigare, det kan ingen annan säga annat om. Grejen med denna flaska är att dn dels bildar mindre luftbubblor i maten, och nappen är utformad på ett annat sätt, för att det mer ska likna en riktigt bröstvårta. Principen är även den densamma, maten kommer inte automatiskt för att man tippar flaskan, utan de måste faktiskt jobba ut maten, precis som de gör på bröstet. Så vi testade detta ikväll i alla fall utan några större förhoppningar. Men det visade sig att hon faktiskt åt! Inte jätte mycket, men hon gjorde det. Och här kommer bekännelse nummer två idag då. Det var välling i flaskan! Detta trots att det står från sex månader på paketet, men jag anser att om det är ok för dem att äta havregrynsgröt så kan det ju inte vara någon fara med välling, som är exakt samma sak men i lösare konsistens, så det så! Nog om detta nu.

Nu ska jag titta klart på Grand Designs på nian...

5 kommentarer

FRIDAHCHARLOTTA

16 Dec 2009 23:25

**



Absolut:) va kul!:D

Martina

17 Dec 2009 07:53

Synd att inte bodyn fanns kvar i hennes storlek :( Vi har köpt en sådan body från lindex i storlek 68 så han kan inte riktigt ha den ännu. Men kolla på deras hemsida? De var där jag beställde våran.



Föresten vad heter den flaskan som du har till line nu?

Frida

17 Dec 2009 11:36

Ja verkligen! Har gått med i din tävling nu FRIDACHARLOTTA! Har även börjat läsa din blogg, riktigt kul!!! Så tack!

Petra Lindemann

18 Dec 2009 10:39

Sunt förnuft Frida!!!!, det har jag ju sagt hela tiden att det är det som gäller. Bra initiativ med välling i flaskan. Då blir hon inte förvirrad av att mammas mat kommer från två ställen.

Frida

18 Dec 2009 11:22

Jo det var så jag tänkte med. Så nu testar vi detta på morgonen och gröt på kvällen. Har funderingar på att byta...men har inte bestämt mig. Har ju redan fått in en rutin på kvällen med gröt, men samtdigt är det ju på kvällen som de tkan vara skönt att få lite avlastning med maten...

Kommentera

Publiceras ej