Gott nytt år!

2kommentarer

Sista inlägget för detta året blir det nu. Inte så troligt att jag kommer skriva mer idag, kommer antagligen inte hinna med det. Har funderat en del på det här med nyårslöften, kanske lite förlegat men det hör till. Har väl inte kommit på några speciellt roliga heller, men här kommer det:

  • Minst en långpromenad per dag
  • Sluta dricka ernoma mängder läsk i veckorna
  • Börja med sit-ups varje dag (måste ju bli fräsch inför sommaren)
  • Börja på allvar med annan mat till dottern
  • Försöka vara lite allmänt gladare
  • Tappa fem kilo till

Ja, inte så roliga kanske, men det bästa jag kan komma på. Får vi la se hur många dagar det tar innan första är brutet.

Till något annat då. När man vaknar mitt i natten av att någon slickar en i örat så är man verkligen tacksam för att det är kattungen och inte sambon. Hade det varit sambon har jag nog börjat funderar ordentligt på vad det är för typ jag bor ihop med. Inte för att det var direkt trevligt att vakna så, men jag accepterar helt klart bättre att det är en kattunge än en vuxen man. Andra gången jag vaknade inatt så hade kattungen trasslat in sig i mitt hår, suck! Så när dottern bestämmer sig för att sova en hel lång natt, ska jag tydligen vakna minst två gånger i alla fall, varför??

Uppdate på dottern, hon har äntligen börjat intresserar sig för sina fötter, i den bemärkelsen då att hon vill gärna stå på dem när vi håller henne, innan har det bara varit platt fall, totalt lealös, men nu så har hon börjat träna på¨det med, duktiga tjej. Vällingen går bättre och bättre det med, nu äter hon det innan sängdags utan att tutta på mig efteråt, skönt. Så snart är det biodags för mig och sambon.

Året som har gått, ja usch mycket har hänt, kommer inte ens ihåg hälften. Men kan göra en liten sammanfattning i alla fall.

  • Sambon blev varslad från Volvo
  • Försäkringskassan muckade mig och såg till att jag inte fick full fäldrarpenning
  • Åkte till Bornholm med svärfamiljen
  • Sambon fick nytt jobb, JIPPIE!!
  • Jag tog examen från universitetet
  • Hann med två AC/DC konserter (Line är nog enda bebisen som kan säga att hon hört två konserter med dem)
  • Fick massa kattungar som dog, kattmamman blev steriliserad
  • Största av allt, vår dotter föddes andra augusti
  • Hämtade hem en ny kattunge från mor min

Ser lite torftigt ut när man läser det så här, men självklart har det hänt mera, men men, kan ju inte komma ihåg allt så här på en gång. Men det har hur som helst varit ett år med mycket tårar och skratt, och i efterhand så kan jag helt ärligt säga att jag är väldigt nöjd med det senaste året!!!! Så Gott Nytt År på er alla!

 





2 kommentarer

Tack så mycket :)

01 Jan 2010 14:35

Grynet mamma till lille Vidar

01 Jan 2010 14:36

Tack så mycket!:)

Jag fick hjälp med min design men att få bort namnaet på bloggen är lätt. Man går in på stilmallarna och högst upp där finns det något som heter <Blogurl>(tror jag) och det tar man bort :)

Kommentera

Publiceras ej