Fika och mammaträff...

0kommentarer

Idag har det varit en ganska händelserik dag. Tyvärr har ju detta inneburit att sambon har vi knappt sett. När vi väl kom hem igen så var det dags för han att åka till jobbet. Hatar verkligen när han jobbar natt, är så himla trist för oss alla.

När vi vaknade här hemma så gjorde vi oss iordning för att åka in till Sävsjö och hälsa på Mariana och Hanna. Innan resan in dit påbörjads var vi tvugna att stanna till hos mamma för att stänga av hennes kaffbryggare. Klantskalle, vad tror du  om att skaffa en timer, du är väl gammal nog för de ;)
Sen i alla fall kom vi iväg, fikade gott, tittade på Hannas babykläder som vi fick ta med oss hem, mycket snällt. Sen tjötade vi en hel del och Hanna tog hand om Line. Det var en mycket trevlig förmiddag måste jag säga. Sen vidare mot Värnamo för att vara med på mammaträffen. Var faktiskt mycket roligt, nu har man börjat lära känna de andra lite, så det var betydligt mer avslappnat än det var sist. Det blev mycket skratt och prat. Bvc sköterskan var med så pratade vi om barnmat, och alla fick ställa hur mycket frågor som helst. Vilket var jätte skönt, för jag är verkligen inte lika orolig längre för den biten. Känns faktskt som att man nu vet hur man ska göra. Vilket var, kör på!

så ikväll har jag kokat morötter för att göra puré att frysa in. Kommer ju bli ruinerad om vi ska köpa barnmat å burk hela tiden. Det får bli om vi är på resande fot, men är vi hemma lagar jag mat som hon kan äta.

Det har varit en mycket trevlig dag!! Men ska erkänna att jag saknar min hund lite, det är så tomt här hemma. Ingen som hälsar när man kommer hem, ingen som värmer rumpan på mig på nätterna...saknar min lilla skit!

Kommentera

Publiceras ej