Ensam igen...

1kommentarer

Jo, nu har sambon åkt till jobbet, Petra och Oskar åkt hem och Line sover.
Det var mycket roligt att få besök av det snart äkta paret :) De var så snälla och köpte med sig mat på vägen, det uppskattades. Så vi har mumsat på grillad kycklin, pommes och bearnaisesås! Mycket prat och skvaller blev det, uppdaterade Oskar med om planerna som jag och Petra gjort upp, och han verkar helt på! Det blir kul!! Sedan upptäckte vi med att Oskar är en lekfabror, Line fullkomligt älskade honom, skrattade så fort hon fick se honom, mysunge! Jag fick även en födelsedagspresent av det blivande äkta paret, presentkort på SF. Oj vad glad jag blev. Har verkligen längtat efter att gå på bio. Och nu när Line har börjat äta vanlig mat som komplement till bröstmjölk dröjer det inte länge till innan jag och sambon kan gå och se en film. Då skaffar vi barnvakt en kväll kan jag säga. Kan sakna det lite ibland, bara få vara flickvän. Så jag längtar till en kväll då jag och sambon kan få umgås utan att vara föräldrar.

Kvällen bjuder lite senare på bad för Line, ändå dags att skura badrumsgolvet och hallen hahaha Sen blir det mys i soffan för oss flickor i huset. Den här kommande natten SKA jag somna tidigare, känner mig ju som en jäkla zombie. Och kan inte skylla på någon annan än mig själv, så när ska jag bli vuxen egentligen, tydligen aldrig.

Imorgon ska min käre mor åkta till Ullared och jag är avundsjuk. Vill med åka dit och julhandla. Egentligen är det väl inget som hindrar mig, men har ingen lust att ta med mig Line dit. Dels på grund av smittorisken, dels vad sjutton ska vi göra sen när vi är klara och ska vänta på mamma. Det vore ju inte speciellt kul för henne. Så den trippen får vänta helt enkelt tills våren...men då ska jag shoppa!!!

1 kommentarer

Martina

10 Dec 2009 20:01

ååhh ja ullared! Dit ska vi med till våren när man kan ha barnvakt till Neo, de är som du säger inte så kul att ta med sig dom när dom är så små bland så mycket folk, speciellt inte nu i dessa sjukdomstider heller :S

Kommentera

Publiceras ej