En händelserik dag...

0kommentarer

...ja faktiskt!! Började ju som sagt med sovmorgon, så för en gångs skull var jag riktigt utvilad när dagens aktiviter började. Skulle ju till BVC idag, så på förmiddagen så packade vi ihop och förflyttade oss till bilen. Väl där upptäcker jag att vattenlampan lyser...suck. Springa in och fylla en petflaska för att fylla på i kylaren. Vi som var ute i så god tid var helt plötsligt sena istället. Men väl framme där så skötte Line sig exemplariskt, tjattrade och skrattade, riktigt charmade bvc-sköterskan. Hon följer sin kurva perfekt dessutom, väger idagslägget 6,5 kg och är 62 cm lång, en redig medelsvensson med andra ord. Sen däremot var dagen inte lika trevlig längre. Nu är vi mitt i Lines middagslur, så hon börjar bli grinig och övertrött. Men vidare till citygross där det skulle inhandlas peppakaksformer och en adventsljusstake (våra har tydligen gott sönder sen förra året). Hittar även lite julklappar till Line, en av dem vet jag att jag kommer ångra att jag köpt!! Men hon kommer antagligen älska den! Köpte även lite disneyfilmer och andra nyttiga saker. När vi kommer ut till bilen så upptäcker jag att jag tydligen har blivit tjuv med!!! Under Lines barnstol (som stod i vagen) ser jag två burkar barnmat och en film (Törnrosa)!!! Ups! Hade tydligen glidit under där i affären så såg dem inte när jag skulle betala UPS!!! Sen när jag packar in sakerna i bagagen upptäcker jag dagens irritationsmoment nummer två. Bagageluckan går inte att stänga! Låsmekanismen har gått sönder! SUCK! Så får leta reda på ett rep i bilen och binda fast skiten så den inte flyger upp på vägen hem. Vore ju lite tråkigt att se alla ens saker utspridda på vägen och garanterat överkörda av en lastbil inom tre sekunder. Hem kommer vi i alla fall efter mycket strul...så när jag stiger ur bilen så upptäcker jag dagens tredje irritationsmoment. Sätter ner fötterna i en vattenpöl och märker att ena foten blir väldigt mycket blötare än den andra. Jepp ett stort hål i skorna! SUCK! Trötta Line hade somnat i bilen på vägen hem, och vaknade inte ens när jag tog upp henne, så hon ligger och sover nu, vänder helt på hennes sömnrutiner nu..det får vi nog lida för ikväll. Men hon var så trött så tyckte det var bättre att låta henne sova ut. I värsta fall får jag la ta att vara uppe sent ikväll med en pigg Line :)

Så sammanfattningsvis så har denna dag både haft sina toppar men även sina dalar. Och dagen är inte ens slut, hur ska detta gå :)

Kommentera

Publiceras ej