Duktig?

0kommentarer

Jo jag tycker nog att jag har varit det idag. Detta trots extrem sömnbrist, vilket jag till viss del får skylla mig själv. Visste ju att dottern var förkyld, och jag vet hur det brukar bli då. Vaknar några gånger på nätterna och är uppe tidigt, till skillnad från vanligt då hon sover hela nätter och vaknar vid niotiden på morgonen. Så trots denna vetskap så satt jag uppe till ett och glodde på dumburken, sen kunden jag dessutom inte somna igår natt, många lustiga tankar som snurrar mitt i nätterna tydligen. Så kan väl lätt säga att man är lite mör idag. Dottern har fått koksalt i nosen, så hon sover äntligen gott.

Det barriga aset är nu uppeldat! Fick nog imorse av den, så jag plockade ihop allt julgranspynt och ljusslinor, och till sambons glädje och antagligen förvåning har jag til och med satt tillbaka den i rätt ordning, de ni! Sen klippte jag ner skiten och bar ut den och slängde den i tunnan, passade även på att elda lite skräp från julen. Fascinerande hur mycket skräp det blir!! Här är vi verkligen inte snälla mot regnskogen och allt det där. Men vad skönt att den är ute. Mysigt är det med julgran det ska jag erkänna, men skönt när den är väck med och jag slipper damsuga varje dag. Däremot så fick jag en obehaglig överraksning när skiten åkt ut, vem är det som har kissat mer än en gång bakom granen!!! GRRR!!! Jäkla kattskrälle!!!

Nu ska jag återgå till min underbara spis, efter ett litet avbrott av trevligt besök av gamla grannar...

Kommentera

Publiceras ej