Dålig uppdatering...

0kommentarer

...har det varit senaste dagarna. Men har verkligen inte haft tid att sitta vid datorn. Igår var det full rulle här hemma. Vi hade bestämt att nu jäkla ska det bli jul här hemma. Så tog tag i finrummet och städade och röjde. Det behövdes kan jag säga. För finrum kan man knappst kallat det de senaste månaderna. Har snarare varit ett avsjhälpningsrum för allt som vi inte orkar se i de andra rummen. Men nu är det tiptop inför julen. Kom på att det kanske är en bra idé att göra iordning det då vi faktiskt ska tillbringa julaftonen där inne. Julgranen kom in igår kväll med. Planen var att så fort dottern har lagt sig för natten skulle jag och sambon pynta granen. Då var ju tanken i och för sig att dottern skulle somna runt åtta precis som vanligt, men nejdå...halv elva somnade hon. Vilket då innebar att jag inte kom isäng förräns vid halv ett, somnade nästan vid ett...vem vaknar då?? Joho, dottern ville ha nattmål och mys. Så sista gången jag kollade klockan var hon halv två....ahhhh!! Halv åtta imorse vaknade en pigg och pratglad dam här hemma. Så bara att knalla upp och underhålla barnet! Visade henne granen när vi kom ner och blivit anständiga (kläder på med andra ord). Hon tycke den var mycket fin, speciellt glittret och julgranskulorna. Hade hon bara fått så hade hon slitit tag i alltihopa, för tror mig, hon försökte. Men som tur är bestämmer jag än så länge vad hon får eller inte får göra. Så kulorna och glittret hänger kvar i granen där det ska vara. Väntar dock bara på att kattungen ska upptäcka julgranskulorna, det kan ju bli intressant!!

Lite annat med då. Jag har kommit på vad som får ens arma modershjärta att svämma över. Det är när man kommer hem efter en promenad med hunden, dottern är hos sin far, och när hon får syn på mig så sträcker hon ut armarna och vill komma upp i famnen!! Älskade unge! Den känslan är obeskrivbar!!

Vet ni vad mer som är supergulligt...på bebisar alltså. Inte speciellt gulligt på vuxna! För ett litet tag sedan så började dottern med att gnugga ögonen med hela händerna när hon är trött. Tycker sådant är så sött när de är små!! Nu har även tummen börjat fungerar för henne. Line har ju ingen napp. Nu ´sa jag ju detta redan innan hon föddes att jag helst såg att hon inte skulle ha napp. Så jag klagar inte, men man känner sig lite dum trots allt. För det har funnits vissa tillfällen då vi faktiskt har testat med napp, detta var när hon var en riktigt spädis. Inget annat fungerade, så sista utvägen, vi testar. Fungerar ju tydligen på alla andras ungar. Men inte min! Skitsur blev hon varje gång vi försökte stoppa in den i munnen, spottade ut den direkt och skrek ännu värre. Nu har det ju som sagt va gått bra i alla fall så här med facit i hand. Dottern har börjat använda tumme, gör mig inget. Men när man nu var desperat där i början önskar jag att man hade haft lite mera KOLL på utbudet av saker. För tydligen finns det olika former på nappen...AHA! Vi testade enbart en sort och tänkte inte mer på det. Nu kan man ju börja funderar, kanske hade en annan form fungerat för henne. Men som sagt va, nu spelar det ju ingen roll längre.

Vi har även börjat göra om i dagplaneringen för dottern och hennes mat. Köpte ju en ny nappflaska som sagt va häromveckan. Den har fungerat över all förväntan. Dottern äter med glädje välling från den nu, lite mer för var dag som går. Så nu är det havregrynsgröt på morgonen, smakportioner av något annat på eftermiddagen och välling efter pyjamas och innan sänggående. Allt detta avslutas ju nartuligtvis fortfarande med ammning. Anledningen till att jag har beslutat ta vällingen på kvällen istället för gröten (vilket hon har fått i två veckors tid på kvällen) är helt enkelt att med välling kan hon sitta i knät och mysa på kvällen, varva ner och bara ha det gosigt. Lite svårare med gröten, då hon måste sitta i sin stol. Och än så länge verkar detta fungerar mycket väl! Vilket jag gillar, ungen har nämligen börjat tugga på mig! AJ!!!

Jaja, idag är det hall och kök som skall städas, sen ser det nästan anständigt ut här hemma igen!

Kommentera

Publiceras ej