Dags att börja bete sig som en husmor

0kommentarer

Det här är vuxenpoäng till max. Att man kan bli så barnsligt glad för en ny spis är ganska otroligt. Så helt klart har ju ens prioteringar förändrats en hel del de senaste åren. När sambon kom hem idag så hade han även med sig denna vackra skinande maskin. Tyvärr så har jag inte orkat lägga in ett foto på detta underverk, men kanske kommer senare. Anledningen till detta dyra inköp, som jag antar får bli vår gemensama julklapp för de närmsta åtta åren eller så, är att vår gamla spis från artonhundratalet helt enkelt inte ville vara med längre när vi skulle laga mat. Anser inte att det ska ta över två timmar att göra kyckling i ugnen, då var det dessutom inte ens en hel kyckling. Nackdelen med detta underbara inköp är ju att den vackra spisen framhäver allt det andra fula i köket. Men men, sånt är livet, inom sinom tid ska nog även det fixas. Men glad är jag!! Imorgon ska det bli bak och storkok här i skogen för att inviga min nya leksak!!

Dotterns förkylning innebär även att hon tycker om att vara vaken. Fick henne i säng för en tio minuter sedan, bara fyra timmar senare än vanligt. Kan förvisso inte klandra henne heller, hur lätt är det att sova om näsan är totalt igengrodd eller producerar ett ton snor i minuten. Hoppas det har blivit lite bättre tills imorgon så hon kan bli min goa lilla tös igen. Eller ja, inte för att hon är grinig nu heller, bara lite allmänt hängig och snorig.

Nu ska jag titta klart på den här meningslösa actionfilmen på tv, sen borde nog även jag göra min familj sällskap på övervåningen för lite skönhetssömn, kan behövas...

Kommentera

Publiceras ej