Dagen innan folket kommer

0kommentarer

Jo det är ju de, nyår alltså imorgon. Så imorgon blir lilla huset i skogen invaderat av diverse märkliga släktningar, ska bli riktigt skoj. Eftersom denna händelse sker imorgon vore det ju på sin plats att jag såg till att huset blev städat och förtäring inhandlad. Städningen ska jag nog fixa under dagen utan större besvär, men handling blir värre. Dottern fortfarande förkyld, har nu åkt på en jäkla hosta som hindrar henne från att sova ordentligt, det plus att det är 12 minus ute innebär att jag inte tänker ta ut henne idag. Hon får snällt stanna inne och kurera sig istället. Problemet blir ju då inhandlingen. Men det verkar lösa sig det med, antingen så skulle Vladde handla åt mig när han ändå skulle in till stan, eller så kommer han bort och är lite barnvakt så kan jag åka och handla i lugn och ro. Vi får se vilket det blir.

Efter ett antal dagar av flaskvägran har dottern åter börjat äta välling på kvällen, och mycket med!!! Igår åt hon så pass mycket att hon somnade efter det, utan att tutta på mig. Det är framsteg som heter duga. Bara att hoppas att det håller i sig denna gång...men nu för tiden räknar jag inte med något. Planer och rutiner ändras ju hela tiden här hemma. Men det som gäller nu för itden, och har gjort ett bra tag faktiskt är att hon somnar runt åtta tiden på kvällen, helt ok för mig. Ger ju mig och sambon lite tid för oss själv med :) Det här gäller dock inte när hon är förkyld!!!! Då är vi uppe bra mycket längre!!

Jaja, ska ta tag i min tvätt som ligger i driver där uppe, har varit så duktig och tvättat hela tiden, det dära med att vika ihop mina och sambons kläder är det värre med...dåliga husmor!

Kommentera

Publiceras ej