Dagen före

0kommentarer

Nu är det alltså dagen för den stora dagen, dagen vi alla har sett fram emot, Julafton, varje fall jag har gjort det. Då dottern inte alls var på humör igår kompenserade hon för det inatt, det tackar vi för. Sov hela natten! Duktig tjej!

Verkar ha slutat snöa för denna gång, skönt, orkar inte skotta mera snö, har tillräckligt att göra idag i alla fall.

  • Ska damsuga och skura golven
  • Inhandla det sista för morgondagen
  • Ta en välbehövlig dusch
  • Långpromenad med dottern och hunden (om nu vagnen kommer fram i snön)
  • Göra julskinka
  • Slå in kola (om mor min har kokat den vill säga)
  • Tiita på " Ett päron till farsa firar jul" (hör till, tradition kan man säga)
  • Sorterar julklapparna i olika högar
  • Dottern ska bada
  • Boka grupp för babysim

Inte säkert att saker och ting sker i den ordningen, men uträttas ska de! Bara att hoppas att dottern är med på dessa planer med.

Så dags att sätta fart, lite frukost sen är det bara att börja bocka listan...(utan att fuska).

Satt och surfade igår på kommande års konserter och festivaler. Det är ju som man kan bli grön av avund! Är så många band och festivaler jag vill uppleva. Och så lite pengar i plånboken...suck. Får väl helt enkelt ställa mig och spela guitar hero så kan jag låtsas att det är jag som spelar på Ullevi!!



Kommentera

Publiceras ej