Blötsnö och snor

0kommentarer

Jepp, dottern är en än gång förkyld! Verkar som jag har fört vidare mitt icke-existerande immunförsvar till henne, hemska mamma som jag är. Men är inte så farligt som jag får det att låta. Bara en oftantlig mängd snor, men i övrigt är hon pigg och sprallig som vanligt.

Har ju hävdat flera gånger att jag ska börja träna på något sätt. Närmst till hands är ju promenader med barnvagnen, om man nu kan kalla det för träning vet jag inte. Men jag är nog för lat för att göra något annat. Eftersom de hotar med att helvetet kommer frysa till is de närmsta dagarna tänkte jag smart som jag är, jag ser till att gå ut på en långpromenad idag, så har i alla fall dottern fått lite utomhusluft den här veckan och hunden uppskattar ju alltid promenader. Tycker dock att han är lite dålig på att visa sin uppskattning, måste vara en dålig uppfostran från min sida, bara att hoppas att jag lyckas bättre med dottern.
Vad jag inte hade tänkt på när jag pälsade på oss och knallade ut var ju att en del av långpromenade är en grusväg. Tror ni den var plogad??? NEJ! Detta visste jag egentligen, eftersom jag är ute med hunden på samma väg (kortpromenad) varje dag. Tänkte inte så långt dock. Kan då medela folket att gå i 10 cm blötsnö med en vagn är inte helt enkelt. Vagnen slirade värre än vad en person som fyllekör gör, och det var grymt tungt att putta på den. Men nu ska jag inte klaga, för om inte det är träning så vet jag inte vad som är!!!! Slutsats, promenader i vanliga fall kanske inte är träning, men är det över 10 cm blötsnö så är det bättre än vilket gym som helst!!!

Så vem vet, kanske lyckades gå bort de dära extrakilorna som smygit sig på under julen.

Kommentera

Publiceras ej