Äntligen vinter...

0kommentarer

Helt underbart att vakna idag och se snön falla utomhus. Nu är det het vitt ute, både på marken och i luften. Så nu är det äntligen vintern, och julkänslorna har slagit till i full kraft. Min mamma kom förbi i morse och fikade en stund innan hon åkte till jobbet. Bidde lite mjölk och pepparkakort, ingen dålig frukost. För frukost var det då hon ringde och väckte oss. Ska nog inte klaga, klockan var trots allt nio på morgonen och inte sex, så det var ändå dags att gå upp. Sedan hade jag tänkt ta en långpromenad i det underbara vädret, tänkte passa på medans Line ändå skulle sova, tänkte det kan hon lika gärna göra i vagnen. Ha eller hur. Det hann jag inte med. Hon somnade ju medans hon åt, så det var bara att bära upp henne till sängen. Långpromenaden får bli nästa gång hon ska sova istället, nu i eftermiddag någon gång, hoppas det går bättre den gången.

Så istället så ställde jag mig och koka kola, första gången för min del. Uppmärksamma läsare vill nog påstå att jag ljuger lite nu då jag sa att jag skulle göra detta för flera dagar sedan. Men det har verkligen inte blivit av, inte blivit något bra tillfälle. Men idag så, perfekt tillfälle. Line skulle sova i två tre timmar, så det var ju inga problem. Och nej, hon var inte problemet heller. Men däremot så verkar jag ha misslyckats fullständigt med kolan. Vill minnas att sån ska bli tjock med!! Det blev inte min. Så nu blir det som alla andra år, får frysa skiten och sen använda en kniv och hacka loss bitarna för att slå in dem i papper, sen äter vi det med sked! Lika gott fortfarande dock, men det är ju inte riktigt så det ska bli. Kan bara inte för allt i världen komma på vad som gick fel...

Inatt insåg jag vad som måste fixas så fort sambon kommer hem. Det är när jag vaknar till nån gång under natten och tittar bort mot Lines säng, och ser hennes fot över kanten!!!! Hon sov förvisso, tydligen skönt att ligga så. Men nu måste vi sänka sängen ett snäpp, innnan hon trillar ur den! Så ytterliggare ett bevis på att hon faktiskt blir större och äldre. Man ser det inte själv på samma sätt som andra, tills det kommer sådana här saker som är så stora...hon är ju ingen spädis längre helt klart. För spädisar behöver inte sova längre ner i spjälsängen. Så nu har jag en bebis!!

Ska ut till köket nu och fixa till lite morötter och palsternacka till dottern, sen lite amma på det...sen vore det väl sjutton om vi inte kom ut på en promenad!

Kommentera

Publiceras ej