Andre Advent!

0kommentarer

Jepp det är det idag!! Och detta har varit en mycket intensiv helg för familjen ute i skogen. Tänkte jag skulle börja med att berätta lite om lördagen. Dagen började med ett mycket trött föräldrarpar som släpade sig upp när det fortfarande var mörkt (är det mörkt är det natt, punkt slut!) för att lilltösa skulle på babysim. Iväg  kom vi och dottern levde rövare som vanligt, på ett positivt sätt, hon absolut älskar vatten!!! Så det gick toppen som vanligt. Sen plockade vi upp Alex och Melker för trippen till Vetlanda för att hälsa på Sanna med familj. Mycket mycket trevligt. Sanna hade förberett jättegod julfika till oss. Alla tre barnen var på strålande humör. Vi vuxna snackade mycket skit och tog även en fajt i memory. Segrarna blev Sanna, sambon och mig själv, så klart ;) Line fick även låna en gåstol där. Blev nog lite förvånad först, men verkade sitta väldigt bekvämt och sen började hon faktiskt förflytta sig med. Med en del hjälp från Ellie :) Framåt två tiden påbörjade vi resan mot storstaden Sävsjö igen. Där släppte vi av de andra två och jag packade ur barnvagnen och barnet och gick till mina kusiner. Sambon åkte hem för att rasta hunden sen vidare till jönköping för julbord. Jag hem till kusinera alltså, satt och tjötade länge med storkusin Kasper, mycket mysigt tycker jag. Och förresten, gammelfaster Petra, du och jag ska ha ett litet snack nån dag, jag har planerat serru!!! Där i alla fall så gjorde jag mig iordning för 50 års kalas, Line låg på golvet och tjötade, kusinerna spelade tv spel och gammelfabror gosade med Line. Tror inte det blir några problem med barnvakt där! Sedan vidare till min morbrors kalas, där mötte jag upp resten av släkten. Hade en jäkligt trevlig kväll, Line skötte sig exemplariskt, var så himla go och glad hela tiden. Fick väldigt mycket uppmärksamhet av alla hela kvällen!! Somnade sedan vid tio snåret i barnvagnen och sov resten av natten sen. Vid tolv tiden kom äntligen sambon också, då var kvällen komplett. Dock var vi bara kvar en timme till, sen kände vi att det var dags att åka hem, varit en lååååång dag men rolig.

Line vaknade inte förräns vi kom hem och hon skulle över till sängen, men hon åt lite sen somnade snällt om. Tydligen var hon trött med för hon vaknade inte förräns vid halv tio imorse, och sovit större delen av dagen. Inte lätt med sådana dagar när man är liten. Men jag var så stolt över henne, var verkligen glad och skrattade hela dagen och kvällen!

Dagen här hemma har handlat om pepparkaksbak, barnmatsmatlagning och en kasslergratäng som står i ugnen just nu och luktar gott! Sambon håller på att stapla ved...hoppas han kommer in snart så vi kan ta söndag.

Och innan jag glömmer, tog faktiskt kort i badhuset denna gång, ska lägga upp dem imorgon tänkte jag. Och jag ber även om ursäkt för ett lätt flummigt inlägg, är sjukt trött, blir lätt de efter en sådan helg och sju timmars sömn på lite över två dygn!! Hörs imorgon...

Kommentera

Publiceras ej