3:e Advent

2kommentarer

Oj vad tiden går fort. Snart är det julafton ju. Ibland önskar jag denna tiden på året kunde gå lite saktare. Det är en så himla mysig tid, med alla ljus, lampor, härliga dofter från köket, paketinslagning och till sist en julgran. Detta är nog den mysigaste tid jag vet.

Igår var det Luciafirande här i byn, vilket var riktigt trevligt. Måste säga att det var det mest udda luciatåg jag någonsin har sett, men helt klart ett av de bästa. Julskinkan och Rudolf med den röda mulen var ju helt klart bäst! Jag och sambon hade till och med fått på oss varsin tomteluva dagen till ära, Line gick som pepparkaka i sin bruna overall :)

När vi skulle gå bort till cafét på kvällen och är ungefär halvvägs, så vad ser man inte då. Jo en svart skugga som kommer galopperande bakom oss. Jäkla hund! Då har han blivit sur för att han inte fick följa med på promenad. Har hänt en gång tidigare. Så hundskrället har tryckt ut sig genom kattluckan, och helt ärligt. Så liten är inte hunden! Denna gång visade det sig att han har tagit sönder kattluckan dessutom. Så inatt har vi fått ha en filt instoppad i hålet för att undvika att all kyla kommer in i huset. Så nu har vi dessutom två riktigt förbannade katter som varken kommer ut eller in....suck!

Senare under dagen kommer dessutom vår nya familjemedlem. En underbart söt liten kisse, ska försöka ta ett kort sedan och lägga upp. Ska bli intressant och se vad de andra djuren säger om detta hahaha

Skulle ju åkt till Jönköping idag för att inhandla de sista julklapparna, men vi har beslutat att skjuta upp det...inte för att vi har så värst många dagar att skjuta upp det till. Dels för att vi faktiskt vill vara hemma tillsammans en hel dag som omväxlingsskull, sen har jag börjat bli sjuk med misstänker jag. Halsen gör ont och näsan full med snor, märkligt hur mycket snor som faktiskt får plats, frågan är var får det plats??? Inte sjutton får allt plats i min näsa i alla fall, nog för att jag har en stor nästa, men inte sååå stor!

Jaja, ska ta lite frukost, mysa med lilltösa framför tre tända ljus på bordet nu...

2 kommentarer

Petra Lindemann

15 Dec 2009 10:47

Jag vet var hunden kan bo......

Frida

15 Dec 2009 14:13

Tror jag säkert....

Kommentera

Publiceras ej